שם לעסק

השם של העסק שלך הוא המסננת הראשונה אותה הלקוחות הפוטנציאליים עוברים בדרכם אליך.
השם הוא חלון הראווה של העסק ולרוב הוא זה שיקבע אם הלקוחות יעצרו ויבדקו את השרותים והמוצרים שאת.ה מציע.ה להם או ילכו הלאה ל…מתחרים שלך.

תורת השמות לעסקים – naming (שִיוּם) או  branding (הטבעה) היא תחום שיווקי מורכב  המצריך ידע שיווקי, יכולת מילולית ושפתית, תפישה גרפית ויצירתיות.
שלא כמו בשמות של אנשים עליהם ניתן לחזור מספר פעמים אפילו באותה משפחה, שם העסק 

הוא יחיד ויחידי ומוגדר פעמים רבות בזכויות יוצרים ו/או ברישום ברשויות המדינה.

השם של העסק שלך יוצר את הרושם הראשוני והוא המסננת הראשונה אותה הלקוחות הפוטנציאליים עוברים בדרכם אליך.
השם מסמן ללקוחות מה לחפש בעסק, מה הסגנון שלו, לאיזה עולם של צרכנות הוא שייך
והוא זה שמשדר את האוירה שאמורה למגנט את הלקוחות המתאימים למוצר או לשרות שלכם.ן

מכאן ניתן להבין שמדובר באחד התהליכים החשובים ביותר לעסק ומומלץ לא להקל בו ראש.

שאלות ותשובות

תלוי בחזון וביעדים של העסק. כל עסק שמעוניין לממש את הפוטנציאל הגלום בו ולשגשג בדרך נכונה, מהירה ומהנה כדאי שיהיה לו שם טוב.  מכיוון שלעסק קטן עם מעט עובדים דרושות אנרגיות רבות להשקעה כדאי לתמוךבו ולסייע לו ב…עזרת השם. שלו. 

ישנם מספר כללי אצבע, והמלצות על כיוונים לבחירת שמות.
על זה אפשר לקרוא מאמרים בהמשך העמוד ובבלוג שבאתר
בנושא שם לעסק.
אפשר כמובן לבחור שם לבד, יחד עם זאת כאשר מדובר בעבודה ובפרנסה, כדאי לחשוב על השם כהשקעה עסקית.

תלוי…  במה תלוי?
קודם כל במהות העסק שלך והאם מתאים לשרות או למוצר להיקרא תחת השם האישי.
בנושא טיפוח אישי, מתן שירותי יעוץ וכו’  זה יותר מקובל ובחברות הייטק, מכוניות, ומוצרי מזון זה פחות מקובל שיווקית.
דבר שני, וחשוב אולי יותר הוא – מה איכות הצירופים בשם שלך, איזה כוחות אישיותיים ועיסקיים פועלים בתוך מפת הלידה שלך ואיזה צירופים נוצרים מהחיבור ביניהם. צריך לבדוק ואז להחליט.

במקצועי אני נומרולוגית ובנשמתי – קופירייטרית ורעיונאית. 
בעזרת הכלים המקצועיים שכוללים ידע שיווקי, יכולת מילולית, יצירתיות והתמחות בצירופים נומרולוגיים אנרגטיים של השפעה, אני מייעצת ועוזרת לבעלי עסקים לבחור שמות עם ק.ס.ם (?) לעסקים שלהם.

אפשר לבחור קופירייטרים עצמאיים מתחום השיווק שעושים שמות לעסקים.
אפשר כמובן לבחור משרד פרסום רק שצריך תקציב רציני וזה מתאים בעיקר לחברות וארגונים גדולים.
יחד עם זאת – חשוב לדעת
שעל אף מקצועיותם, גם לאלה וגם לאלה אין את הידע הנומרולוגי של הקודים והצירופים בעלי ההשפעה האנרגטית שפועלים דרך השם ותאריך הפתיחה של העסק – מה שאנו קוראים לו : מזל.
ל”שם עם מזל” יש באמת מזל אבל גם תיכנות פנימי של כוח האותיות שעוזר למזל …רק שתדעו.

הרבה בעלי עסקים בוחרים שם לעסק בעצמם או שנעזרים באנשי מקצוע מתחומים אחרים שמעורבים בהקמת העסק  כמו: רו”ח, עו”ד, יועץ עיסקי או בגרפיקאי/ת וכו’
בדיוק כמו שלא תתנו לגרפיקאי/ת לעשות לכם הנהלת חשבונות, כך הרו”ח או העו”ד שלכם.ן  לא מבינים בנושא השמות לעסקים וזה לא תפקידם.
ועם כל הרצון הטוב, מי שעושה את זה איננו יועץ מקצועי אלא נותן עצות ועל עצות כידוע – אין אחריות מקצועית. או שהן עובדות – או שלא. 

תהליך בחירת השם הוא מפגש יצירתי משותף שלי ושל בעל/ת העסק.
במהלכו נתייחס בשלב הראשון אליך, לחזון  ולשליחות, לערכים ולחלומות, למיתוג ולמיצוב, למתחרים ולמסר השיווקי וכל זאת בכדי להגיע לשרשרת של רעיונות ורשימת אופציות של שמות לעסק. 

 

מכאן נעבור לשלב השני, שלב בחינת הצופן הנומרולוגי – כאן כל שם שמצא חן בעיננו עובר בדיקה של הקוד הנומרולוגי וסוד האותיות שלו. ישנם שמות שימצאו חן בעיננו ברמה המיתוגית אבל לא יתנו את הקוד המתאים נומרולוגית, וכאן נחזור שוב לתהליך היצירתי – עד ל”הארה” של בחירת השם או 3 השמות המוצלחים ביותר שיווקית, נומרולוגית ואנרגטית.

מכיוון שמדוברו בתהליך רגשי ויצירתי ניתן לצאת מהמפגש עם החלטה על השם  וניתן לצאת עם רשימה של מספר שמות מהם ניתן לבחור ולהחליט במפגש הבא.

בהחלט כן. זהו בעצם תאריך הלידה עם ה”מזל” של העסק.
מומלץ  לתת לעסק מפת דרכים טובה מבחינה עיסקית שתתן לו מזל טוב  ופלטפורמה אנרגטית
עם ברכה להמשך הדרך.
במסגרת תהליך בחירת השם תקבלו מספר תאריכים עם מזל לרישום העסק ברשויות.

כדאי ורצוי שיהיה קשר כזה. כאשר בעלי העסק מחוברים לשליחות ולתשוקה שלהם, הם קמים בבוקר בשמחה ויש להם דרייב פנימי להביא את המתנות שלהם לעולם דרך העסק.
בחירת שם טוב לעסק  תעזור גם לעסק וגם לבעלים להתפתח בעזרת זרימה טובה של אנרגיית צמיחה ולהרוויח ממי שהם.  

מהבלוג